vrijdag 20 december 2013

Banaan-lijnzaad smoothie

Dan toch nog even snel een heerlijk receptje met jullie delen. Heb het namelijk vanmorgen gemaakt, en was zo lekker, snel en makkelijk, dat ik die echt moest delen! Ook leuk om te serveren bij je kerstontbijt/lunch of brunch:)

Vandaag is het vrijdag alias brakdag voor studenten zoals ik. Gisteravond hield ik hier met een paar klasgenootjes een tapasavondje met heeerlijke hapjes, waarbij de kannen sangria rijkelijk vloeide, en ik gigantisch veel gelachen heb; tot aan buikpijn toe.

Dat ter zijde, maar wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat ik vandaag brak ben. Om die reden, en omdat ik de vriendinnen die bleven slapen ook iets lekkers (&gezonds om alle alcohol van afgelopen nacht te compenseren) wilde geven bij t ontbijt/lunch, maakte ik deze heerlijke smoothies..

Hartstikke makkelijk; je pleurt onderstaande ingrediënten in de blender, even mixen (en oren dicht in ons geval, want onze hoofdjes kunnen op dit soort dagen niet zoveel hebben) en je hebt een groot glas, lekkere smoothie. Serieus mensen, ga dit maken; de bananen-smoothie van de V&D is er niets bij! Iedereen vond hem heerlijk. Het was sund dat mijn bananen op waren, anders had ik er nog wat gemaakt. Wanneer je t lekker vind, mix je er nog wat honing door voor de zoetheid, maar omdat ik een hele rijpe banaan had, was dit niet meer nodig.

Voor 1 groot glas heb je nodig:
- 1 Rijpe banaan (hoe rijper, hoe zoeter)
- Eetlepel lijnzaad
- 150 ml vanilleyoghurt
- halve theelepel kaneel
- scheutje water

En dan nu voor het eggie: Hele fijne kerst allemaal! Ga ervan genieten, ontzeg je zelf niets, en gun jezelf een mooie tijd:)


1 opmerking: