zaterdag 11 januari 2014

Review: Aldi Pita Indian Style

Zo!

Het nieuwe jaar loopt weer, en het leven gaat na de vakantie gewoon in vol tempo verder.. School, afstuderen, opdrachten, verslagen, samenwerking met Duitse studenten lopen over in mijn hoofd, en ik probeer dit te compenseren met leuke & gezellige dingen te doen met vriendinnen. Zoals vanavond, lekker wat wijntjes drinken en stappen hier in mijn studentenstadje.

Vandaag heb ik de hele dag gewerkt, en mijn medehuisgenootjes hebben mij dit weekend weer verlaten en verruild voor hun familie.. Dat betekent alleen eten, en na zo'n hele dag werken, heb ik geen zin meer om uitgebreid voor mijzelf te koken. Hier had ik natuurlijk al 3 dagen geleden rekening mee gehouden (ik ken mezelf)..

Dus afgelopen week deed ik studentikoos boodschappen bij de Aldi. Best een fijne winkel, vooral die afdeling koekjes, chocopinda's e.d. en ze hebben er steeds meer in het assortiment.. Ook de afbakbroodjes zijn daar goedkoop en superlekker! Ze hebben er Turks brood voor €0,89, lekkere rustieke landbaguettes voor 1 euri, en kaiserbroodjes (4) voor €0,59.. Zo, duidelijk moge zijn dat ik wel altijd meer meeneem dan nodig is, maargoed.. Dan heb ik weer een voorraadje.

Anyway, ik liep dus bij de Aldi, en wist dat ik a.) geen zin zou hebben om uitgebreid te koken, b.) iets wilde dat niet zo lang zou duren qua bereidingstijd, en c.) een goede bodem wilde voor de avond. Zo kwam ik uit bij de koeling van de kant en klaar maaltijd.. Niet altijd even gezond, maar ach.. het is weekend en de avond zou toch al niet zo gezond worden (chipssss hoort bij wijn). Die vieze stamppoten in van die doorzichtige bakjes trekken mij totaal niet aan, en die pasta's ook niet.. Dat kan ik dan net zo goed zelf maken. Chinees heb ik deze week al 2 keer gegeten, dus dat viel ook af. Toen viel mijn oog op iets wat ik al vaker had gezien, en waar ik zeeeer nieuwsgierig naar was, of dit lekker kon zijn als kant en klaar maaltijd.. Het was de kant-en-klaar lijn met wraps en pita's. Ze hebben verschillende soorten. Zo is er een wrap met doner kebab, een wrap met gyros, en een pita met kip. Ik ging voor de laatst, ook omdat dit het grootste bakje was.. de wrap voelden nogal klein aan (lees er zat er maar 1 in en ik wil vullinggggg). Ze kosten overigens allemaal €1,99 wat prima binnen mijn studentenbudget paste.. Ik vind die stoommaaltijd van de AH altijd zo prijzig.. kosten vaak €4,95 ofzo, dan kan ik net zo goed koken voor mezelf, met een aantal dingen die hier nog in huis zijn.

Zo ziet ie er dus uit. Let niet op 'ELS' supergroot geschreven.. Dat is om mijn huisgenootjes met hun handjes van mijn goddelijke broodje af te laten blijven :)
Zo dan, dat leek mij wel te proberen. En lees hier het oordeel:
Voordat ie de magnetron in gaat
Wat: Pita Indian Style
Waar: Aldi
Prijs: €1,99
Bereiden: 1,5 minuut in de magnetron op 600 watt (easypeasy en lekker snel)
Wat zit erin: Op de verpakking staan de ingrediënten voor het brood, vlees en de saus. Wat me opvalt is dat het best meevalt met de E nummers.. Er zitten er 3 in, maar had veel meer verwacht. Wat ik me wel afvraag: bij het de ingrediënten voor vlees staat: 84% kippenvlees-deels fijngehakt.. Is de rest dan water + gelatine en de rest zoals mosterd, ei, en zetmeel?
Optioneel = zelf toevoegen: Wat sla, komkommer, tomaat, ui (zelf had ik appel-komkommer salade)


Hoe ziet het eruit na bereiding:


En zo komt je Pita eruit.. Beetje komkommer-appel salade erbij, en je hebt een heerlijk studentikoos, easypeasy maaltje!


Wat vond ik ervan:
+ Het is makkelijk en snel
+ De pita is dikker dan wat je van een pitabroodje gewend bent, maar veel zachter en luchtiger van binnen. Dat vond ik lekker. Nadeel is dat 1 randje hard was, maar ach.. ik vind knabbelen wel lekker
+ Sausje is erg lekker in combinatie met het vlees. Smaakt beetje naar shoarmabroodje, maar dan iets zoeter, hmmmmm..
+ De eerlijkheid op de verpakking mbt het vlees. Het is kippengehakt, dus zal wel iets van restvlees zijn..
- Jammer dat er geen groente als ui of zo inzit. Groot probleem is dit niet, gooi er toch zelf liever nog wat verse groente in.
- Toch wel een beetje dat het restvlees is, hoewel dit prima smaakt.. En zo slecht is kippengehakt toch niet?

Eindoordeel:
Ik vond het een heel lekker broodje.. Had er ook echt zin in en zeker voor herhaling vatbaar. Misschien dat ik de anderen ook nog eens probeer. Heel snel, makkelijk en smaakt, zeker voor deze prijs, heel goed. Zelf even wat groente toevoegen is voor mij wel een must; lekker gezond en frisse tegenhanger. Mijn bodem voor vanavond is in ieder geval gelegd!

Hebben jullie deze kant-en-klare lijn van de Aldi wel eens geprobeerd? Wat vonden jullie ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten