vrijdag 7 februari 2014

Easy Studentenfood; Frittata

Oke, ik ga zo weer een gezellig tapas/wijn-avondje houden met vriendinnen op mijn kamertje, dus even een snel blogje van mijn kant.
Scheelt dat dit een super makkelijk, goedkoop, en snel recept is.
Frittata is een soort Spaanse Omelet. Het wordt ook wel eens een 'tortilla' genoemd, maar dat vind ik verwarrend. Dan moet ik denken aan de wraps, dus ik noem het gewoon lekker frittata. Je maakt deze omelet met wat eieren, melk/room, kruiden en ingrediënten die jij lekker vindt. Ik gebruikte deze keer wat tomaatjes, prei, ui en rucola. Maar je kan er ook heerlijk spekjes/hamblokjes in verwerken. Ik topte het af met gorgonzola, maar geraspte kaas, parmezaan of brie/geitenkaas is denk ik ook heerlijk!

Mijne was uiteindelijk wat flauw (hoewel ik behoorlijk wat Griekse kruiden had gebruikt van de Oil&Vinegar), dus ik at er samen met mijn huisgenoot wat curry/mayo/knoflooksaus bij (even alles proberen)..

Ik maakte deze voor mij en een huisgenoot (wel een man) en er bleef een klein puntje over.. dusss. Ik gebruikte overigens geen melk/room omdat ik dat vergeten was met boodschappen doen, dus heb maar gewoon een extra ei toegevoegd. Dit heb je voor mijn versie van de frittata nodig;
- 4 eieren (biologisch)
- Aardappelschijfjes (49 cent voor een zakje bij de Aldi:))
- Prei
- 2 Uien
- Teentje knoflook
- Wat cherrytomaatjes + gewone tomaat in schijfjes
- Kruiden naar smaakt: peper en zout, Griekse kruiden
In de ene pan bak je de aardappeltjes samen met de knoflook & ui. Doe dit op middelhoog vuur, je aardappeltjes moeten niet te bruin zijn. In een andere pan bak je de prei + tomaat. Vervolgens voeg je de aardappeltjes & ui toe. Ondertussen heb je de eieren geklutst met je kruiden. Deze voeg je aan de pan toe. Zet het vuur laag en doe een deksel op je pan. Bak dit nog 10/15 min. op laag vuur dus. Aan het eind voeg je de tomatenplakjes en eventueel je kaas toe. Ik heb het uiteindelijk nog getopt met rucola. Smakelijk mensennnn; ik ga genieten van tapas nu!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten