woensdag 5 februari 2014

Foodbook; What I ate

Hallotjes!

Te lang geleden dat ik geblogd heb, maar ik had dan ook goede redenen. Ik heb tentamenweken gehad, en moest veel verslagen inleveren voor mijn minor. Daarnaast kwamen vriendinnetjes terug uit Suriname (voor een half jaar stage), en namen er ook weer veel mensen afscheid om een half jaar stage te gaan lopen. Zo vertrok 1 van mijn huisgenoten richting China (Shanghai, hanky panky Shanghai dusss..) en een andere vriendin richting Curacao (jaloerrssss).. Wat is dat toch met iedereen dat ze zo nodig allemaal wegmoeten voor een half jaar stage. Ik ga na mijn studie wel gewoon lekker vrij uit reizen (als puntje bij paaltje komt en ik alleen durf..)

Anyways, dit foodbook is van wat langer dan een week. Ik leg wel veel snacks, maaltijden o.i.d. vast op foto met de intentie om erover te schrijven, maar vervolgens komt van uitstel afstel bij mij.. Maargoed! hier hebben jullie mijn foodbook alsnog tegoed.. Ik ga het doel stellen om dit twee wekelijks terug te laten keren, duss.. als jullie constateren dat ik over 2 weken geen foodbook geblogd heb; laat van jullie horen!! ELSSS, mak an met dat foodbook! (mak an is Twents by the way.. any Twentenaren onder ons? zij zullen weten wat ik bedoel).. Goeddd.. tot zo ver!

Ohh, ik ben zo a-technisch met computers.. Iemand enig idee hoe ik deze foto's makkelijk in een hokje van 4 krijg? Moet ik dat allemaal via paint gaan doen? De foto's staan ook allemaal weer in de verkeerde volgorde of zijn versprongen.. OHH deed ik maar een technische of ICT opleiding..Hoor het graag!




 Zo.. Op het eerste plaatje een Bagel die ik at met mijn mams. We ging spontaan een dagje Deventer, en vonden een schattig koffiehuisje waarvan ik de naam alweer ben vergeten. Er lagen in ieder geval pumps voor de deur!

Tweede foto is een heerlijk warm broodje uit de oven met chocopasta. I love when it meltsss

Derde foto was ik een weekendje thuis, en mijn moeder haalde een banoffee-pie van de lidl, heerlijk!

Foto hier links is een noodlesalade die ik probeerde van de appie. Er zaten edammes in en een lekkere dressing! Best goed te doen, al heb ik liever toch wat warms..



Hieronder zie je Links: Cocktailavondje met Collega's. Ik dronk een heerlijke scroppino, goddelijk! Lekker fris en romig at the same time.

Midden: is nog een foto van het dagje Deventer. Mam en ik deelden een Missisipi (?) Mud Pie bij een lekkere lunchroom waar je zelf je tosti's samen kunt stellen.

Rechts: Een pastasalade met tonijn die ik hier in het studentenhuis maakte voor mij en mijn huisgenootje. Lekker wijntje (nouja, wijn.. rode Hugo) erbij, hmm..


 
 
Hieronder weer een maaltje dat ik kookte hier thuis; prei-risotto met zalm. Was heerlijk en zal het recept binnenkort met jullie delen. Daarnaast even een bikkel-lunch voor de tentamens. De lidl heeft hier afbak broodjes voor nop, deze kosten 80 cent bij elkaar; ideaal!
 



 Verder zien jullie hieronder foodfoto's van 2 daagjes bij paps&mams. Een lekkere lunch met eiersalade op brood, 's avonds maakte ik spareribs in honing marinade uit de oven, en een lekkere snack; koffiebroodjes.. Damn ik word verwend thuis:)






 
Oké, even wat jaloersmakende Sushi-foto's! Met een clubje vriendinnen uit mijn oude stadje gingen we uiteten bij een all you can eat sushi.. Daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld, maar deze staat goed aangeschreven en is heerlijk! niet alleen de sushi is goed, maar ook de wok, en noodles!
 
 


En, tot slot nog even een  makkelijk bami-maaltje dat ik kookte hier op zondag voor mij en een vriendin na werk. Eten moet dan goedkoop, makkelijk en snel zijn en deze bami was de oplossing. Ook even een typische foto van zowel iedere avond bij mij; chipssss en fris.. Oh, en ik ging uiteten met vriendinnen, en vrat als toetje een ijscoupe Amarena leeg..



 
 Nou, dat was hem wel weer! Vinden jullie dit leuk om terug te zien komen, of zeggen jullie van; nehh Els, hoef je niet te doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten