dinsdag 11 februari 2014

Gezonde banaan-havermout koekjes

Na het succes van de banaan-havermout muffins, ben ik op zoek gegaan naar meer makkelijke receptjes met havermout. Ik kwam dittt recept tegen, en sloeg het op in mijn word bestandje 'foods to do list'.

Ondertussen ben ik gister weer wezen stappen en vandaag brak. Maarrr mijn kamer moest ontdaan worden van chipsresten, en toen besloot ik toch maar wat op te ruimen, ondanks mijn brakke hoofd.. Dus ik stofzuigen en zag waarrempel dat er op mijn fruitschaal een banaan in nogal 'verre staat' was. Hij was behoorlijk bruin aan de buitenkant, en daar moest wat mee gedaan worden. Ik moest meteen weer denken aan dit receptje, en vluchtte naar beneden om deze simpele koekjes te maken. Meteen punten scoren hier, want we krijgen een nieuwe huisgenoot voor een half jaartje en hij is vandaag aan het inrichten met zijn moeder en vriendin. Dus komt die heerlijke geur in t huis even goed uit!

Achteraf bleek mr. Banaan een oplichter. Hij zag er nog best heel goed uit toen ik de schil eraf haalde, maargoed.. Dit is lekkerder dan een banaan zo uit de hand..
Je hebt dus een banaan nodig, havermout en verder dingen die je lekker vindt. Ik voegde wat gehakte noten, gewelde rozijntjes (anders worden ze keihard) en wat lijnzaad & chiazaad toe. Ik maakte er 8 koekjes van, en heb 1 banaan en 6 eetlepels havermout gebruikt ( van de rest 1 eetlepel). Verder stop je ze ong. 20 minuutjes in een voorverwarmde oven van 180 graden.

Nou, lekker, snel, simpel en goedkoop receptje dus waar je resten banaan in kan verwerken. Oke, nu ga ik dus delennnn (en punten scoren) met de nieuwe bewoner!


Ohhh, en ik heb nog meer leuk nieuws: Ik heb een vakantie geboekt in Mei:D Jeej, lekker even afkoelen van de afstudeerstress in Portugal (Algarve) met een vriendinnetje. We zitten in een very cute B&B via airbnb.nl (ga even kijken op die site, alleen al leuk om bij mensen binnen te snuffelen). Samen met vliegreis voor ong. 200 euro pp! jeeej, nu al zin in:) HIERRR, gaan we heen (verder niet om jullie jaloers te maken):

Geen opmerkingen:

Een reactie posten