vrijdag 14 februari 2014

Uitgebreid (Valentijns)diner voor huisgenootjes; Mexicaans!

Goedendag mensen!

Soh, er zit weer een druk weekje op, en het is weekendd Yeah!
Voor de mensen onder ons die mij niet standaart volgen; gister was het weer studentenavond en ben weer lekker wezen stappen met een huisgenootje. Heb genoeg dingen aan mijn hoofd gehad afgelopen tijd, die ik sinds gister lekker af kan sluiten, dus daar moest op gedronken worden! en dat hebben we zeker gedaan:)

Anyways, vandaag is het Valentijnsdag. Niet dat het mij een flikker kan boeien.. Ik heb geen Valentijn (ik maak die dag vaker mee zonder dan met Valentijn, haha sneu he), en ook al zou ik die wel hebben.. ik vind het maar een commercieel iets; zo'n dag die de economie weer moet stimuleren, en mensen het gevoel krijgen dat ze geld moeten uitgeven aan belachelijke cadeau's.. Maar, ik ben dan ook wel weer van een feestje, en elke reden voor een feestje of om het gezellig te maken grijp ik aan, dus helemaal wil ik deze dag niet aan mij voorbij laten gaan.. Dus ik doe het lekker op mijn manier, en zoek de gezelligheid van mijn familie op met een lekker filmpje, lekkers op de bank en gewoon lekker kletsen..

Gister greep ik de gelegenheid aan om uitgebreid te koken voor mijn huisgenootjes.. Oké oké, stiekem vind ik dit gewoon heel leuk om te doen, en omdat ik wist dat het vandaag Valentijn zou zijn doe ik gewoon alsof het uitgebreide koken daarvoor bestemd was.

We aten met z'n 4en en alles is opgegaan, dus het viel zeker in de smaak. Ik maakte de alom bekende Mexicaanse wraptaart, maar gaf hier wel mijn eigen draai aan. Ik hou namelijk echt wel van wraps, taco's, quessedilla's, nacho's, je kan mij niet vrolijker krijgen. Maar ik heb een hekel aan mais, en bonen, blugh.. Dusss.. andere (niet Mexicaanse) groente erdoor, maar wel met gehakt, wraps, en veel kaaaas.. Zie hier het resultaat van mijn desertje:



 
Nou; Bovenaan dus de wraptaart en lekker nacho's on the side! Heerlijk.. Voor de wraptaart gebruikte ik een ronde springvorm en kocht ik de grootste tortilla's (vretzak) bij de lidl. Ook kocht ik 500 gr. rundergehakt, een taco seasoningmix lekker makkelijk uit een zakje, bakte ik 2 paprika's, 2 uien en 1 prei gaar. Daarna de kruidenmix erbij met 100 ml. water, wat ketchup (of tomatenpuree), en de gerulde gehakt in een pan. Bouw de tortilla op door eerst een wrap op de bodem van je springvorm te leggen, daarna wat gehaktmengsel, en ga zo door tot je springvorm vol is of je gehaktmengsel op. Ik kwam niet verder dan 5 tortilla's, maar je zou er ook 2 op de bodem kunnen leggen, zodat je ze alle 6 uit het pak gebruikt. Op de bovenste komt geen gehakt, maar een lekkere lik creme fraich, en loads of geraspte kaas. Deze gaat een kwartiertje in de oven op 200 graden (voorverwarmd en hete lucht).
 
Nacho's waren ook easypeasy: Kaastortilla chips in de oven met een beetje van die gebakken paprika-prei prut, en toppen met geraspte kaas. Lekkerrr! 5 min. in de oven op 200 graden (kan mooi in de oven als je wraptaart klaar is, die moet toch even staan voordat je hem gaat opeten).
 
Toetje stelt echt geen reet voor. Koop een pak yoghurt, giet dat in een bakje. Schenk er wat ranja in (Valentijn dus ik deed in hartjes vorm or-gi-neeeel), en gooi er wat crusli bij (ik had eigen gemaakte). Nou, maagjes goed gevuld en goede bodem voor het stappen van die avond!
 
Fijn weekend allemaal, geniet van je Valentijn als je het wel viert:) Verder staat voor mij zondag alweer het eerste carnavalsfeestje op de planning, dus van mij zal je eventjes niks horen dit weekend:)! Chillingsss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten