vrijdag 18 april 2014

Wat niet mag ontbreken op je paasbrunch

Hallo dan mensen!

Ik heb er een lekker druk weekje opzitten. Normaal reis ik nooit zoveel met de trein, maar deze week heb ik de kosten van studiebeurs en ov-kaart en wel uitgedrukt! Phoe, maandag en dinsdag op en neer tussen Utrecht voor werk, wat voor mij zo'n 1 uur en 40 minuten betekend, en donderdag voor een shoot naar Amsterdam en weer terug om vervolgens keihard door te gaan naar het werk!
Vanavond nog een groot huisfeest van een vriendinnetje van mij; het thema is duo's en trio's, en ik ga met een aantal als Lizzy, Juultje en Babetje. You know, de vrouwelijke variant van Kwik, Kwek en Kwak. Superleuk! Heb er ook wel zin, maar daarna ben ik ook echt OP. Phoe, met afstuderen tussendoor is dit echt een dodelijk drukke combinatie.

Anyways, dan ga ik lekker chillen met het paasweekend. Pasen betekent voor ons gezin niet zoveel bijzonders. Ik weet dat wij vroeger samen met mijn vader een Palmpasen tak maakten (het ging ons meer om het snoep wat erin gehangen mocht worden maar alla), en dat we tijdens Pasen met mam eitjes beschilderden. Pap verstopte deze in de tuin, en wij gingen zoeken.

Nu we wat ouder zijn, staat het meer in het teken van de paasbrunch, en verder niet veel bijzonders doen.. Achja, zo gaat dat als je ouder wordt. Daarom vandaag een artikel met al thema iets wat je waarschijnlijk al op meerdere foodblogs tegen bent gekomen; de paasbrunch! Hier zijn mijn favorieten van mijn blog;
 
Scones mogen absoluut niet ontbreken! Heerlijk met zelfgemaakt (of gekochte; die van de dille&kamille is biologische en een echte aanrader)
 
 
Paasstol mét spijs (oke niet van blog maar wel onmisbaar) én roomboter
 
Een quiche doet het altijd goed. Daarom deze met makreel
 
 
En natuurlijk alle recepten met ei; scrambled eggs met uitgebakken spekjes of zalm, gepocheerd ei op toast, gebakken ei in een broodje, muffin-ei en ga zo maar door!

En voor de mensen die het niet kunnen laten om met Pasen perse verantwoordt te willen genieten, aan jullie heb ik ook gedacht!



 
De welbekende banaan-ei pannenkoekjes, met havermout maak je ze extra lekker en gezond!




 
 
Fijne Pasen allemaal! And remember; niet te veel eieren eten;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten