zaterdag 14 juni 2014

Aubergine Parmigiana

Vandaag een supermakkelijk en smakelijk receptje! Je hebt vast alle ingrediënten in huis; misschien even een aubergine halen, maar het is zaterdag en dus in veel steden markt, dussss wie houdt je tegen?? Ik zeker niet, dus maken maken makennnn. Oh jezus mensen wat is dit lekker, ik zit hier serieus te genieten van mijn maal met een smile op mijn gezicht en mijn snorry-buurman krijgt die lach niet van mijn gezicht.. en dát wil wat zeggen, dus go go go, maak dit! 

Ik wilde dit gerecht al veel vaker maken, maar ik weet nooit of mijn huisgenootjes dit lekker zullen vinden.. Dus probeerde ik het eerst voor mijzelf.. Voor 0,39 cent kocht ik een aubergine bij de Lidl, lekker mozzarella bij de appie en cheap tomatenblokjes.. Met mijn eigen basilicumplantje heb ik voldoende blaadjes, dus die gingen in het tomaten mengesel.. Serieus ik werd hier supervrolijk van!

Nou hier komt het.. het recept is voor 1 persoon.. ik at het zonder pasta/rijst/salade.. Je zou ook een halve kunnen nemen en er bijvoorbeeld pasta-pesto bij kunnen maken; doe ik de volgende keer! of neem een heerlijk afbakciabatta voor 0,78 cent mee bij de lidl en veeg er de schaal mee leeg!

Ingrediënten (1 persoon):
- 1 aubergine ( in langwerpige plakken)
- Blikje tomatenblokjes
- Halve rode ui
- Halve bol mozzarella
- 1 teentje knoflook
- Wat Italiaanse kruiden
- Gesneden blaadjes basilicum
* Optioneel wat Parmezaanse kaas

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Gooi een scheutje olijfolie in een steelpannetje. Bak hierin de knoflook (gesneden duh) en de rode ui kort in aan.

Vervolgens pak je een koekepan en giet je hier ook een scheut olijfolie in. Bak hierin de plakken aubergine beide kant in aan. Niet te lang en niet te hard, hij gaat tenslotte nog de oven in. Het gaat erom dat de plakken een beetje zacht zijn..

Nu giet je de tomatenblokjes bij de knoflook en ui, en roer dit door. Vervolgens gooi je de kruiden en de basilicum erbij.. Laat dit even pruttelen en let ondertussen op je aubergine-plakken hoor!

Wanneer het ongeveer 10 minuten geprutteld heeft (ondertussen zijn je plakken aubergine allang van het vuur) haal je dit pannetje van het vuur.

Pak een ovenschaal of iets dergelijks en leg hierin eerst een laag aubergine plakken. Vervolgens verdeel je hier wat tomatensaus over en een paar plakjes mozzarella. Dit herhaal je totdat je aubergineplakken en tomatensaus op is. Eindig met de mozzarella en strooi er (als je hebt, in mijn geval dus niet) nog wat Parmezaanse kaas over.. Heerlijk! Nu even voor 30 min. in de oven en smullen maar!

1 opmerking:

  1. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen