maandag 2 juni 2014

Broccoli-couscous met feta

Gister moest ik werken. Het was een koopzondagje, en dus waren we om 17:00 uur alweer dicht. Zat tijd om te koken, maar ik had gewoon geen zin. Ik wilde dus iets makkelijks klaar maken, maar eigenlijk met ingrediënten die ik nog in huis had. Nu moest ik van de week ook alleen eten en had ik een broccoli gekocht. Kwam dat goed uit dat ik de helft nog over had! Dit maaltje was echt makkelijk en heerlijk! Voor 1 persoon heb je nodig:
70 gram couscous - halve broccoli (voorgekookt en in roosjes ofcourse) - handje rozijnen - feta (gewoon op gevoel wat je lekker vindt) - kippenbouillon van een half blokje


Wel de couscous en rozijnen in een kom gaar volgens de verpakking. Gebruik alleen kippenbouillon ipv water. Dit duurt ongeveer 5 minuutjes. Ik doe meestal een deksel of een omgekeerd bord op de kom/schaal zodat de couscous lekker los welt. Wanneer het water door de couscous is opgenomen roer je deze los met een vork. Je kan er voor extra 'losheid' wat olijfolie doorheen roeren. Roer hierna de feta en broccoli erdoorheen. Proef en breng wellicht op smaak met wat peper of cajunkruiden. Eet smakelijk! Volgende keer gooi ik er nog wat nootjes overheen.. Iets van amandelschaafsel, pistache of zonnebloempitten.. Gewoon voor de extra crunch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten