woensdag 18 juni 2014

Chocolade-rozijnen-rotsjes

Pindarotsjes, wie kent ze niet? Die heerlijke dingen die bij de food afdeling van de
V&D altijd naar mij liggen te lonken, maar die deze student te duur vindt om te kopen.. oke heel soms geef ik toe..

Anyways, ik dacht; dat kan ik ook zelf! En toen kwam ik op een nog beter idee aangezien ik de vorige avond een zak chocolade rozijnen leeg at.. Ik maak rozijnen rotsjes! Super easy, snel en toch iets lekkers voor bij de thee/koffie als je bezoek hebt. Kan je ook punten scoren met je cooking-skills;) Nou, hier komt ie; bereid je voor een op een uitgebreid recept!

Ingrediënten (voor een stuk of 20 rotsjes)

- rozijnen
- chocola (neem welke jij lekker vindt, ik nam nu een mix van puur en melk, maar je kan ook witte rotsjes maken door witte choco te gebruiken ofcourse)

Smelt de chocolade au-bain-marie en roer hier wanneer de choco helemaal gesmolten is de rozijnen door. Schep het op een bakplaat (met bakpapier eronder wat ik niet had) in hoopjes/rotsjes dus. Zet deze voor een paar uur in de koelkast en klaar!

Oh, misschien goed om te benoemen, maar chocolade van een goede kwaliteit smelt 'mooier'. De hoeveelheid rozijnen die je toevoegt is naar smaak, maar ik raad je aan om er niet giga veel te gebruiken, dan krijg je ook een lekkere dikke chocolaag, in plaats van dat je alleen rozijn met een beetje choco eet;)

Het is ook leuk om er een paar te verpakken en als persoonlijk cadeautje te geven aan iemand, zoals ik deed voor een paar vriendinnen tijdens het afstuderen. Heerlijk om mensen te verwennen:)

1 opmerking:

  1. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen