zondag 3 augustus 2014

Shoppen en lekker eten in Nijmegen

Hallo allemaal! 

Ik ben weer terug van weggeweest. Shame on me, ik had best tijd om eerder te bloggen, maar was gewoon steeds met andere dingen bezig.. En vooral veel werken. Zo zien mijn vakanties de afgelopen paar jaren er uit. Niet op vakantie gaan zoals de rest van Nederland, maar thuis zijn en werken en geld verdienen. Op zich ook lekker hoor. Ik heb het geld nodig aangezien ik nog twee jaar op de uni ga studeren, maarja.. een vakantie is ook lekker! Aan de andere kant; ik ben afgelopen april nog een weekje naar Portugal geweest, en ik zorg vast wel dat ik in de herfst of in het voorjaar nog een stedentripje ga doen. Ik blijf in ieder geval niet stil staan.

Waar ik over blog, de afgelopen week ben ik veel aan het werk geweest; 5 dagen. Toen ik maandag voor een andere vestiging aan het werk was in Nijmegen, besefte ik mij wat voor een leuke stad het eigenlijk wel niet is. Ik vertelde dit mijn moeder, en ze vroeg gelijk of ik die dag erop met haar daar wilde gaan shoppen  omdat ze toch vrij was. Hoe leuk en spontaan is dat! Natuurlijk wilde ik dat:)

Ik kocht veel leuke dingen. Een trui en een kanten vestje bij de Costes (heerlijke winkel), New Balance schoenen waar ik nu nog steeds verguld mee ben omdat ze geweldig lopen op de werkvloer (ik moet veel lopen op werk en wat zijn die schoenen LICHT, heerlijk.. veel beter dan all stars). Verder kocht ik een rugzak met aztek-print en een paar oorbellen. Geslaagd dus.

Natuurlijk hoort er bij een dagje shoppen, ook een dagje heerlijk eten. Herkennen jullie dat? Dat je je daar ook giga op kan verheugen wanneer je gaat shoppen? Leuke, nieuwe cafétjes ontdekken en lekkere dingen eten? Nou.. ik heb een nieuwe hotspot in Nijmegen ontdekt hoor; 'De blonde Pater' heet het, en ik at er een heerlijk broodje, voor weinig geld.

De menukaart is zeer uitgebreid. Van lekkere salades, tot soepen, tot fijne broodjes en borrel hapjes.
Ik ging voor het Marokkaanse (ik noem dit gewoon Turks) brood met een spread van feta, gegrilde groentes, rucola, sesamzaadjes en pijnboompitjes. Daarbij dronk ik een aardbei-framboos sapje. Het was een erg lekker broodje, helemaal voor die prijs. De groente waren wel koud, wat wel jammer was. Ik vind het altijd wel lekker als ze nog (lauw)warm zijn, maar he.. het was ook 30 graden buiten, dus misschien ook niet zo erg.. Hij kostte geloof ik ongeveer vijf euro, geen geld. De volgende keer ga ik gegarandeerd voor de ciabatta met garnalen in een currysaus, met allerlei lekkers, hmmm! Mijn moeder nam de ciabatta met olijventapenade en parmaham, zongedroogde tomaatjes en pompoenpitten. Ik heb natuurlijk geproefd en ook die was erg lekker! Ook dik belegd. Dat zie je niet overal voor dat prijsje..

Het was erg druk en vonden nog net een plaatsje (zowel buiten als binnen zat het vol), maar het was ook geen heel groot pand. Leuke bediening ook!
Als afsluiter aten we aan de overkant bij een ijssalon een heerlijk italiaans ijsje. Ik geloof dat het 'Prikkels' heette. Ik had de smaken 'Mango-passievrucht' en 'Yoghurt-bosvruchten'. Phoe, dat was lekker! Ik ben een 'van der poel'-fan. Een ijssalon in Enschede en Hengelo met goddelijk ijs, serieus ik overdrijf niet.. Het heeft niet voor niets al een paar jaar achter elkaar de prijs voor beste ijsmakers van Nederland gewonnen. Maar damn, deze ijssalon Nijmegen deed er niet voor onder! Ook de smaken van mijn moeder (mango en yoghurt-orange) waren lekker:)

Na een heerlijke dagje gingen wij weer voldaan de trein in. Bedankt Nijmegen, tot snel!

1 opmerking:

  1. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen